Wednesday 31 October 2012

Hafizh pulang ke Sepanyol


 
 Hafizh Syahrin Abdullah


Hafizh Syahrin Abdullah terbang ke Sepanyol untuk melengkapkan penyertaannya dalam Kejohanan  Motosikal Sepanyol CEV Buckler.
Setelah hampir empat hari selepas pelumbaan yang mengagumkan negara dan dunia dengan pencapaian meraih tempat keempat dari petak ke-27 dalam perlumbaan Moto2,Grand Prix Motosikal Malaysia, pelumba muda ‘luar biasa’ Hafizh Syahrin Abdullah terbang semula ke Sepanyol untuk melengkapkan penyertaannya dalam Kejohanan  Motosikal Sepanyol CEV Buckler.
Dengan perlumbaan terakhir kurang daripada tiga minggu lagi pada 18 November, pelumba PETRONAS Raceline Malaysia berusia 18 tahun ini akan meneruskan latihannya dalam persediaan untuk acara kemuncak Valencia di mana dia akan cuba mengakhiri saingan tahun ini dengan memecah ke dalam kelompok lima pelumba teratas kelas Moto2 sekaligus mempertahankan Piala Persendirian yang kini dalam genggamannya.
Selepas enam perlumbaan, Hafizh yang berkedudukan keenam keseluruhan, hanya 10 mata yang membezakannya dari tempat kelima keseluruhan. Pencabar di hadapannya adalah pelumba Sepanyol Daniel Rivas yang mengumpul 65 mata berbanding Hafizh 55 mata. Pada masa yang sama, Hafizh turut memiliki kelebihan 10 mata dalam Piala Persendirian CEV Buckler.
"Hanya dua pesaing lain berpotensi menghalang rancangan Hafizh untuk memenangi piala tersebut dan mereka adalah Santiago Hernandez dari Colombia dan pelumba Afrika Selatan, Steven Odendaal.
“Saya terlepas peluang meraih podium CEV Buckler sepanjang musim ini dan saya benar-benar berharap untuk mencapainya dalam pusingan akhir," kata Hafizh. "Selepas perlumbaan, saya akan terus berada di Barcelona untuk latihan luar musim dan ujian dengan pasukan."

No comments:

Post a Comment

Get widget