Sunday 18 November 2012

Ahli Pas bebas suarakan pandangan dalam muktamar


Ahli Pas bebas suarakan pandangan dalam muktamar
Abdul Hadi menyambut ketibaan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
KOTA BHARU - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menggambarkan parti itu sebagai 'pasar borong' di mana ahli bebas menyuarakan pandangan mereka.
Menurutnya, seperti pasar borong yang mengandungi pelbagai barangan, termasuk barangan kelas satu, dua dan 'barang reject', Pas juga mempunyai ahli pelbagai latar belakang termasuk yang gemar suarakan pandangan melalui media massa.

"Dalam pasar borong, semua kedai ada bukannya kedai kecil yang senang untuk diatur. Ini menunjukkan kekayaan Pas yang menerima semua orang dalam parti.
"Selepas ini, kita tarbiah dan  didik mereka dan matang hasil didikan itu," katanya pada sidang media Muktamar Tahunan Pas di Dewan Tarbiah Islamiah di sini, semalam.
Beliau berkata demikian ketika mengulas berhubung ahli yang sering mengkritik parti secara terbuka.

Menurutnya, keterbukaan ini menandakan demokrasi dalam Pas yang membenarkan orang bercakap dalam muktamar dan kemudiannya akan dijawab dalam sesi penggulungan.
"Ada yang wajar ada yang tidak wajar, kita kena sedar ada batasnya. Selepas itu kita akan dijawab.
"Apa lagi zaman kini 'langit terbuka', bukan sahaja yang lidah panjang, tetapi tangan panjang. Tulis dalam internet, beri pandangan dalam Twitter, Facebook dan orang ambil," katanya.

Sementara itu, ketika ditanya, sama ada beliau akan bertanding dua kawasan Dun dan Parlimen serentak pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti, Abdul Hadi berkata, perkara tersebut belum diputuskan lagi.

Katanya, dasar Pas bertanding hanya satu kerusi sahaja. Bagaimanapun, terserah kepada kepimpinan parti sekiranya ada pengecualian.

No comments:

Post a Comment

Get widget